سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه کوانتومی بدن

کوانتومی بدن 

بادی کامپوزیشن روشی است که به ما می‌گوید بدن یک فرد از چه ترکیبی ساخته شده است. این ترکیب شامل چربی، پروتئین، مواد معدنی، آب و غیره می‌شود. درست است که بدن همه ما کمابیش همین اجزا را دارد. اما درصد هر دسته، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مثلا ممکن است بدن یک فرد عضلانی‌تر و بدن دیگری چرب‌تر باشد.

 

شاید شما هم شاخصی مثل BMI  را شنیده باشید. حتما می‌دانید که این شاخص دقیق نیست. چرا که دو فرد هم‌وزن و هم قد، که یکی تراکم چربی بالا و دیگری عضلات زیاد دارد را مشابه هم ارزیابی می‌کند. بادی کامپوزیشن قادر است بین این دو فرد تمایز قائل شود و نشان دهد که تغییر وزن افراد به خاطر تغییر در حجم عضلات است یا تغییر در چربی.

 

اطلاع از بادی کامپوزیشن به متخصص امکان می‌دهد که رژیم غذایی بهتر طراحی کند، برنامه تمرین دقیق‌تری پیشنهاد دهد و با دقت بالایی روند تغییر بدن فرد در طول دوره را زیر نظر بگیرد.

 

بادی کامپوزیشن یک ارزیابی مدرن از سلامتی

اگر می‌خواهید بدانید که بدن شما چقدر سالم است یا اگر قصد دارید وزن کم کنید، احتمالا اولین کاری که می‌کنید این است که روی ترازو می‌روید و وزن خود را با اعدادی که از گذشته خود در ذهن داشتید مقایسه می‌کنید. مثلا شاید پارسال 60 کیلو بودید و حالا شده‌اید 70.

 

حقیقت این است که تنها این عدد که روی ترازو می‌بینید، اطلاعات مفیدی در مورد سلامتی یا چاقی و لاغری شما به دست نمی‌دهد. درست است که با BMI می‌توانید بفهمید که در استاندارد قدی خود چقدر سنگین هستید. اما سنگین بودن و چاق بودن معادل هم نیستند.

 

برای این که اندامی بهتر و سالم‌تر داشته باشید، باید چربی از دست بدهید و عضله بسازید. حالا تصور کنید یک کیلو چربی از دست بدهید و یک کیلو عضله بسازید. نه وزن شما تغییر می‌کند و نه BMI. اما شما اندام بهتری پیدا کرده‌اید. موضوعی که تنها در بادی کامپوزیشن دیده می‌شود.

 

بادی کامپوزیشن است که می‌تواند تفاوت چربی و عضله را درک کند، کمبود پروتئین یا مواد معدنی را درک کند، و مهم‌تر از همه متوجه شود که لاغر شدن اخیر شما به خاطر از دست دادن آب و عضله‌سوزی است، یا به خاطر کاهش درصد چربی بدن.

 

بادی کامپوزیشن چیست؟

همان طور که گفتیم بادی کامپوزیشن از بدن شما نقشه‌ای تصویر می‌کند که در آن قادر هستید چربی، استخوان، عضلات و آب بدن را تشخیص دهید و درکی از سلامت عمومی فیزیولوژیک فرد داشته باشید.

 

 

دو نفر با جنسیت، قد و وزن مشابه می‌توانند اندامی کاملا متفاوت داشته باشند. مثلا آیا فکر می‌کنید شخصی با قد 187 و وزن 84 کیلو چطور است؟ کمی در موردش فکر کنید. این قد و وزن کریستیانو رونالدو است! هرگز تنها با قد و وزن نمی‌توانستید بگویید این بدن به یکی از عضلانی‌ترین بدن‌های دنیا تعلق دارد. در حالی که بادی کامپوزیشن به سادگی وضعیت بدنی او را تشریح می‌کند.

چکاپ کامل