سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیب بدن چیست؟

دستگاه کوانتومی بدن 

به بیان ساده تر ، ترکیب بدن درصد بدن ما از چربی و درصد عضله را توصیف می کند.

می خواهید وزن کم کنید؟ لاغرتر می شوید؟ بسیاری از مردم نمی دانند که تلاش برای یک ترکیب خوب بدن اغلب برای موفقیت ما مهمتر از آنچه در مقیاس دستشویی می گوید ، به پزشکان و سایر اعضای هیئت علمی در مرکز مشهور طول عمر Pritikin در میامی آموزش می دهد.

وزن دو نفر دقیقاً یکسان است اما ترکیبات بدن آنها بسیار متفاوت است. مری پیکفورد احتمالاً یکی از موارد غیربهینه داشت. ترکیب بدن چیست؟ چه خوب است؟ چرا داشتن یک خوب خیلی مهم است؟ پاسخ بگیرید

ترکیب بدن چیست؟ | حقایقی درباره چربی

برای یک ترکیب خوب بدن ، آنچه که به ویژه مهم است ، ضرب و شتم مقدار چربی است که ما حمل می کنیم ، به ویژه چربی شکم.

از دست دادن چربی بدن - و مطمئناً ، به دست آوردن توده عضلانی بدون چربی - به این معنی است که ما نه تنها بهتر به نظر می رسیم ، بلکه سلامت کلی خود را نیز بهبود می بخشیم.

مزایای ترکیب خوب بدن

داشتن ترکیب بدنی خوب فواید زیادی دارد از جمله:

کاهش خطر دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی

افزایش توانایی عملکرد ، به ما امکان می دهد آزادانه حرکت کنیم و ورزش کنیم ، که به ما امکان می دهد کالری بیشتری بسوزانیم

متابولیسم بهتر کالری سوزی در طول روز

اندامی لاغر و تنومند

موفقیت بهتر در کاهش وزن دائمی

به دست آوردن سلامتی | نتایج سریع

خبر خوب: لازم نیست منتظر بمانید تا چربی بدن به طور چشمگیری کاهش یابد (که اغلب ماهها طول می کشد) تا شاهد پیشرفتهای چشمگیر در آن باشید.

در طی دو تا سه هفته عقب نشینی سلامتی خود در مرکز طول عمر Pritikin ، مهمانان شروع به از دست دادن چربی بدن و افزایش توده عضلانی می کنند ، و این فوق العاده است. اما آنچه به ویژه جایزه دارد نتایج سلامتی است که در این مدت کوتاه به دست آمده است.

میهمانان مرکز پریتیکین اغلب از اینکه بدن هایشان چگونه از درون شروع به تغییر شکل می دهند متعجب می شوند. همانطور که این اسکن های DEXA "قبل" و "بعد" نشان می دهد ، در Pritikin شما با افزایش عضله و از بین بردن چربی ، ترکیب بدن خود را بهبود می بخشید. رژیم گرفتن از بین بردن عضله می تواند باعث کاهش سرعت متابولیسم بدن شود ، بنابراین حفظ وزن سالم غیرممکن است.

تحقیقات 1 نشان داده است که در طی دو یا سه هفته پس از خوردن و ورزش به سبک Pritikin ، قند خون به طور قابل توجهی کاهش می یابد . بنابراین آیا فشار خون 2 و کلسترول است. 3 علاوه بر این ، تشخیص وضعیت پیش دیابت ، سندرم متابولیک ، اغلب معکوس می شود 4 .

"نتیجه نهایی: از دست دادن چربی بدن به آرامی اتفاق می افتد ، اما سلامتی می تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد ، به خصوص با برنامه ای مانند Pritikin" ، خلاصه Danine Fruge ، MD ، مدیر پزشکی در مرکز ماندگاری Pritikin.

چربی ضروری بدن

عملکرد بدن سالم به مقدار مشخصی چربی ضروری بدن نیاز دارد. این چربی برای تنظیم دما ، جذب شوک و سایر عملکردها حیاتی است. متوسط چربی لازم برای زنان 12? از وزن بدن است. برای مردان ، این 3? از وزن بدن است.

چربی بدن غیر ضروری

برخی از چربی های غیر ضروری بدن ، که به آنها چربی ذخیره سازی نیز گفته می شود ، برای سلامتی ، به ویژه برای محافظت از اندام های داخلی شکم و قفسه سینه ، مورد نیاز است.

نمودار زیر درصد چربی بدن را به دسته های مختلف تقسیم می کند. یک هدف سالم رسیدن به محدوده "متوسط" است. حتی بهتر ، دامنه "Fit" یا "Athletic" است.

سطوح مختلف درصد چربی بدن

            زنان       مردان

ورزشکاران          14 - 20?           6 - 13?

تناسب اندام           21 - 24?           14 - 17?

میانگین   25 - 32?           18 - 24?

چاق       33? یا بالاتر        25? یا بالاتر

چگونه برای بهبود ترکیب بدن | شماره 1

ورزش مقاومتی و قلبی عروقی

ورزش مقاومتی باعث حفظ و ایجاد توده عضلانی بدون چربی و سوزاندن کالری می شود. انواع تجهیزات و یا کلاسهای آموزش مقاومت عبارتند از:

وزن ماشین

وزنه های آزاد

باندهای مقاومت

آبزیان

یوگا

کالیستنیک

ورزش های قلبی عروقی باعث می شود عضلات لاغر برای سوزاندن کالری کار کنند.

انواع ورزش های قلبی عروقی وجود دارد که به آنها ورزش هوازی نیز می گویند ، از جمله:

پیاده روی

در حال دویدن

دوچرخه سواری

شنا / آبزیان

قایقرانی

رقصیدن

اسکی صحرانوردی

تنیس / راکتبال

بسکتبال

همیشه بخاطر داشته باشید که هنگامی که ورزش های قلبی با شدت بیشتری انجام می دهید ، به عنوان مثال ، تمرینات دوره ای که افراد در مرکز طول عمر Pritikin می آموزند ، پاداش کالری بیشتری است که در طول ورزش سوزانده می شود ، به علاوه کالری بیشتری که بعد از ورزش سوزانده می شود.

ایوان فران ، مدیر تمرین بالینی در پریتیکین ، تصریح می کند : "اما هر روز نیست که باید با شدت هوازی بیشتری کار کنیم ، فقط روزهای متناوب ، مثلاً دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه" .

سه روز در هفته برای بیشتر ما قابل انجام است و ارزش آن را دارد. این تمرینات با شدت بالاتر برای کمک به لاغرتر و متناسبتر شدن فوق العاده مفید است.

ایوان فران ، فیزیولوژیست ورزشی توصیه می کند ، قبل از شروع یک رژیم ورزشی جدید مانند آموزش اینتروال ، "حتماً همانطور که مهمانان ما در تفرجگاه بهداشتی پریتیکین انجام می دهند ، یک ارزیابی کامل بدنی و تست تحمل ورزش را انجام دهید."

چگونه برای بهبود ترکیب بدن

غذای سالم - برنامه غذایی Pritikin

ورزش به تنهایی - بدون تغییر در میزان کالری دریافتی - ممکن است باعث کاهش چربی و افزایش عضلات شود. کیمبرلی گومر ، مدیر تغذیه در پریتیکین می گوید: "اما برای بهترین نتیجه ، غذاهای مناسب مانند غذاهای کم کالری را که برنامه غذایی Pritikin را تشکیل می دهند ، علاوه بر ورزش انتخاب کنید."

"با برنامه خوردن Pritikin ، غذاهای سالم و سیرکننده را پر می کنید. آنها نه تنها گرسنگی را از بین می برند ، بلکه کالری دریافتی را نیز کاهش می دهند. احساس خوبی است اگر بدانید که می توانید خوب غذا بخورید و وزن کم کنید. "

برنامه غذایی Pritikin

کاهش وزن بدون رژیم گرفتن عضلات ، کلید بهبود ترکیب بدن است. سالم ترین رژیم غذایی برای بهبود ترکیب بدن

در مورد شاخص توده بدن (BMI) چطور؟

سالهاست که دانشمندان با استفاده از BMI ، که اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن است ، وزن افراد را ردیابی می کنند. این دارای ارزش است ، اما زمان هایی وجود دارد که به طرز وحشتناکی اشتباه است.

به عنوان مثال ، ممکن است یک انسان لاغر و عضلانی دارای اندکی BMI باشد (زیرا وزن عضله بیش از چربی است) اما یک ترکیب کاملا سالم بدن است.

برعکس ، می توان BMI معمولی داشت اما ترکیبی از بدن بیش از حد چربی دارد (به آن بازیگران پوکه پوستی اما لاغر دهه 1920 - از نوع مری پیکفورد فکر کنید). دانشمندان از این نوع بدن با عنوان TOFI (ضخیم در خارج ، چربی در داخل) یاد می کنند.

در حالت مطلوب ، قبل از هر چیز بر روی دستیابی به ترکیب بدنی مناسب تمرکز کنید.

مقیاس های امپدانس زیستی ترکیب بدن و همچنین وزن را ارزیابی می کنند. با برخی ، مانند مقیاس Withings در بالا ، حتی می توانید تمام اطلاعات خود را با تلفن یا رایانه خود همگام سازی کنید تا پیشرفت خود را پیگیری کنید.

نحوه پیگیری ترکیب بدن

چندین سال پیش ، تنها روشهای موجود برای اندازه گیری ترکیب بدن یا خطای سوخاری (کولیس پوستی) و یا ناخوشایند (توزین زیر آب) بودند.

آزمایش قابل توجهی در بهبود ترکیب بدن اکنون با جذب انرژی اشعه ایکس دوئل (DEXA) در دسترس است. آزمایش DEXA در Pritikin انجام می شود. سریع و بسیار دقیق است و قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس بسیار کم است.

این مقیاس دقیق نیست اما مطمئناً انتخاب مناسبی برای استفاده در منزل مقیاس ها است که به عنوان مقیاس تصویر زیر شناخته می شوند. مقیاس های امپدانس زیستی ترکیب بدن و همچنین وزن را ارزیابی می کنند. با برخی از آنها ، حتی می توانید تمام اطلاعات خود را با تلفن یا رایانه خود همگام سازی کنید تا پیشرفت خود را پیگیری کنید. مقیاس های امپدانس زیستی را می توانید تقریباً در هر مکان ، از Walmart گرفته تا آمازون خریداری کنید.

آنالایزر بدن