سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی بدن چیست و چگونه می توانید آن را کنترل کنید؟

دستگاه کوانتوم 

 

تعداد کمی از افراد یک روز را پشت سر می گذارند بدون اینکه به آینه نگاه کنند ، تناسب لباس خود را ارزیابی کنند یا از ظاهر کلی آنها حساب کنند.

بررسی بدن ، در دوران سلفی های به طور مداوم به روز شده ، ممکن است اکنون بیش از هر زمان دیگری رایج باشد. اما چگونه می توان فهمید که این ماده سالم است - یا اینکه به یک رفتار اجباری تبدیل شده است؟

این مقاله ممکن است برخی از پاسخ ها را داشته باشد.

چک کردن بدن چیست؟

بررسی بدن عادت به جستجوی اطلاعات در مورد وزن ، شکل ، اندازه یا شکل ظاهری بدن است.

مانند بسیاری از رفتارها ، بررسی بدن به طور پیوسته وجود دارد. این می تواند از اجتناب کامل از نگاه کردن به بدن شما ، تا بررسی گاه به گاه به عنوان بخشی از آمادگی های روزانه ، تا حلقه های رفتار بررسی و بررسی مجدد اجباری و مضطرب باشد.

چه چیز اجباری تلقی می شود؟

همه افراد قبل از جلسه یا در حمام خود آینه را قبل از ملاقات با زوم بررسی می کنند تا مطمئن شوند اسفناج در دندان آنها وجود ندارد. افراد زیادی هر چند روز یکبار روی ترازو قدم می گذارند تا اطمینان حاصل کنند که برای آنها در یک محدوده وزن سالم قرار دارند. و بسیاری از افراد برای پیگیری سفرهای تناسب اندام خود ، سلفی قبل و بعد از آن اندازه گیری می کنند.

طبق تحقیقات ، اگرچه این کار باعث می شود که احساسات منفی در صورت انجام خیلی زیاد انجام شود. نیشگون گرفتن ناخوشایند پوست شل ، اندازه گیری اعضای بدن ، چند بار وزن کشیدن در روز و سایر رفتارهای نظارتی می تواند باعث بدتر شدن روحیه شما شود.

بررسی بدن اگر مشکل ایجاد کند:

در توانایی شما برای تفکر روشن یا تمرکز اختلال ایجاد می کند

بیش از حد وقت شما را می گیرد

باعث می شود غذا خوردن را متوقف یا به شدت محدود کنید

مشکلاتی در زندگی شغلی ، تحصیلی یا شخصی شما ایجاد می کند

باعث می شود خود را از دیگران جدا کنید

راهی برای کنترل ترس و اضطراب در مورد بدن شما می شود

بررسی بدن بین افراد از هر جنسیت رایج است. اما یکمطالعه 2019منبع مورد اعتماد دریافت که برای افرادی که زن خود را می شناسند ، بررسی بدن احتمالاً باعث نارضایتی بدن می شود ، مهم نیست که چه بخشی از بدن تحت نظارت است.

و یک متاآنالیز 2018منبع مورد اعتماد پیشنهاد می کند که بررسی اجباری بدن می تواند احساس نارضایتی بیشتری از بدن شما ایجاد کند و ممکن است روحیه شما را بدتر کند.

همچنین ممکن است منجر به دیدگاهی نادرست یا غیرواقعی از وزن و فرم بدن شما شود.

برای مدیتیشن و خواب یک برنامه دارای رتبه عالی را امتحان کنید

 100+ مراقبه هدایت شده را با برنامه مدیتیشن برنده جایزه Calm تجربه کنید. برای تمام سطوح تجربه طراحی شده است و درصورتی که در روز بیشتر به آن نیاز داشته باشید در دسترس است. دوره آزمایشی رایگان خود را امروز شروع کنید.

ارتباط بین بررسی بدن و بی نظمی غذا خوردن

در یک مطالعه 2004منبع مورد اعتماد، محققان دریافتند که بررسی بدن ارتباط نزدیکی با بی نظمی غذا خوردن دارد . برای افرادی که در غذا خوردن بی نظم هستند ، بررسی بدن می تواند راهی برای تلاش برای کاهش اضطراب در مورد موارد زیر باشد:

افزایش وزن

غذا

غذا خوردن

کالری

افکار در مورد غذا یا وزن ممکن است باعث واکنش تهدید شوند. در نتیجه ، بررسی مکرر بدن ممکن است تلاشی برای کنار آمدن با علائم جسمی و عاطفی باشد که همراه با مقابله با تهدید قابل درک است.

متخصصان می گویند که بررسی زیاد بدن یا بررسی به روش تشریفاتی می تواند علائم را برای شخصی که دچار غذا خوردن بی نظم است بدتر کند. هنگامی که پاسخ تهدید باعث بررسی بدن می شود ، می تواند:

احساسات ناقص بودن بدن را تشدید کنید

ترس از دست دادن کنترل را افزایش دهید

منجر به ادامه محدودیت در آنچه می خورید شوید

با توجه به الف مطالعه سال 2013منبع مورد اعتماد، بررسی بدن اغلب منجر به محدودیت های غذایی در روزی می شود که بررسی بدن - و روز بعد نیز.

اگر غذا و غذا خوردن برای شما بی نظم است ، یک روش درمانی که باید در نظر گرفت ، قرار گرفتن در معرض و پاسخ درمانی است.

این روش ، که با یک درمانگر مجاز و آموزش دیده انجام می شود ، نوعی از رفتار درمانی شناختی است که در آن شما در معرض قرار گرفتن در معرض کوچک و اندازه گیری شده در مواردی قرار می گیرید که باعث ایجاد اضطراب در شما می شود.

درمانگر شما با شما کار می کند تا پاسخ خود را در لحظه تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی های مفید مدیریتی را تدوین کنید.

چه چیز دیگری می تواند منجر به بررسی اجباری بدن شود؟

بررسی بیش از حد بدن همچنین با برخی دیگر از شرایط بهداشتی مرتبط با اضطراب همراه است.

آ مطالعه 2019منبع مورد اعتمادبا مشارکت 386 شرکت کننده نشان داد که افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی ، اضطراب بیماری ، اختلال هراس و اختلال بدشکلی در بدن ، همه آنها اضطراب را تجربه کرده اند که احساس می کنند در صورت انجام رفتارها می توانند کاهش یابد.

محققان از شرکت کنندگان در مطالعه فوق الذکر خواستند که یک قسمت بررسی را به یاد بیاورند. از آنها خواسته شد که احساسات منفی خود را قبل ، حین و بعد از بررسی رفتارهای بدن ارزیابی کنند.

شرکت کنندگان قبل از بررسی احساسات منفی خود را بالاتر و پس از آن کمتر ارزیابی کردند. محققان تصور می کنند که تکمیل چک باعث ایجاد یقین موقتی شده و نگرانی این شرکت کنندگان را کاهش می دهد.

با این حال ، این نتیجه - که به خاطرات شرکت کنندگان در مورد آنچه قبل و بعد از بررسی قسمت ها اتفاق افتاده بود - متکی بود با شواهد سایر مطالعات.

تحقیقات دیگر با استفاده از داده های زمان واقعی ، مانند یک مطالعه در سال 2013 و یکمطالعه 2015منبع مورد اعتماد، دریافت که بررسی بدن احساسات منفی را به جای کاهش احساسات افزایش می دهد.

چگونه رفتارهای بررسی بدن را کاهش دهیم

اگر چک کردن بدن به نگرانی های شما اضافه می کند یا در زندگی روزمره شما دخالت می کند ، ممکن است بخواهید برخی از این راهکارها را در نظر بگیرید تا وابستگی خود را به این مکانیزم مقابله کاهش دهید:

کمی از شبکه های اجتماعی استراحت کنید. در یک مطالعه در سال 2018 ، محققان دریافتند که ارسال سلفی و سایر رفتارهای رسانه های اجتماعی می تواند اضطراب در مورد اندازه و شکل بدن را بدتر کند.

توجه داشته باشید که چه چیزی باعث می شود شما بدن را مورد بررسی قرار دهید. کشف اینکه چه شرایطی انگیزه را تحریک می کند می تواند به شما کمک کند از این عوامل جلوگیری کرده یا راههایی برای کاهش تأثیر آنها پیدا کنید.

به مدت یک روز رفتارهای بررسی را پیگیری کنید. اشاره به اینکه چند بار بدن را در یک دوره 24 ساعته چک می کنید ، ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید که چقدر وقت صرف این رفتار می کنید. همچنین می تواند به شما در تعیین هدفی برای کاهش تعداد دفعات انجام آن کمک کند.

برای مدیریت اضطراب چیز جدیدی را امتحان کنید. هنگامی که دانستید چه زمانی در معرض بررسی بدنی آسیب پذیر هستید ، می توانید برخی از استراتژی های مقابله ای جایگزین را امتحان کنید تا به جای آن امتحان کنید.

صحبت با یک درمانگر را در نظر بگیرید. اگر بررسی بدن باعث افزایش اضطراب ، کاهش عزت نفس یا تداخل در زندگی روزمره شما می شود ، با یک درمانگر حرفه ای صحبت کنید - چه آنلاین باشد ، چه به صورت حضوری یا به صورت گروهی. یک درمانگر آموزش دیده ممکن است بتواند به شما کمک کند انگیزه های خود را درک کرده و استراتژی های سالم تری برای مدیریت نگرانی های خود ایجاد کنید.

خط آخر

بررسی بدن شامل بررسی ، اندازه گیری یا نظارت بر موارد مرتبط با بدن شماست - معمولاً وزن ، اندازه یا شکل شما.

مقدار مشخصی از بررسی بدن کاملاً طبیعی است. اما اگر این رفتار اجباری باشد و توانایی شما برای ادامه زندگی روزمره را مختل کند ، می تواند مشکل ساز شود.

اگر دچار بی نظمی در غذا خوردن ، اختلال اضطراب یا دید نادرست از بدن یا سلامتی خود هستید ، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بررسی اجباری بدن باشید. قرار گرفتن در معرض شبکه های اجتماعی نیز می تواند مشکل را بدتر کند.

اگر چک کردن بدن احساس اضطراب یا افسردگی در شما ایجاد می کند یا زندگی کاری یا اجتماعی شما را مختل می کند ، راهکارهایی وجود دارد که می تواند از جمله کار با یک درمانگر آموزش دیده به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که هدف این نیست که کاملاً از روبرو شدن با بدن خودداری کنیداجتناب از بدن ممکن است به همان اندازه مشکل ساز باشد ، زیرا کاملاً اجتناب از نگاه کردن به شکل و وزن شما نیز می تواند بر ارزیابی خود تأثیر منفی بگذاردبرقراری تعادل بین این دو حالت افراطی (بررسی بدن و اجتناب از بدن) ایده آل است.

به عنوان مثال ، بررسی ظاهر خود پس از لباس پوشیدن امری طبیعی است زیرا می خواهید از مناسب بودن لباسهایی که می پوشید اطمینان حاصل کنیدهر هفته یک بار وزن کنید ، اما نه بیشتر از آن ، می تواند حد فاصل وزن بیش از حد و اجتناب از وزن کشی کامل را ایجاد کند.

چک کردن بدن چیست؟

ژن Beresin ، مدیر عامل اجرایی مرکز Clay برای ذهن های سالم جوان در بیمارستان عمومی ماساچوست ، توضیح می دهد: "بررسی بدن یک رفتار وسواسی است که در آن فرد بر روی برخی از ویژگی های بدن خود تمرکز می کند ، اغلب چندین بار در روز." رفتارهای بررسی بدن شامل موارد زیر است:

 

بررسی اندازه معده ، پاها یا سایر قسمت های بدن فرد. این شامل نیشگون گرفتن "چربی" است.

 

روزانه چندین بار وزن کردن.

 

غالباً با لباسهای مختلف به آینه نگاه می کنید.

 

روی احساس لباس ، مانند تنگ بودن شلوار تمرکز کنید.

 

مقایسه درک افراد از شکل بدن آنها با دیگران در اطراف آنها.

 

با وسواس اندازه گیری کمر ، دست ، پاها و غیره را انجام دهید.

 

دکتر Beresin می گوید ، اگرچه بررسی بدن در افرادی که اختلالات خوردن تشخیص داده می شوند مانند بی اشتهایی و پرخوری عصبی معمول است ، خود به خود نیز اتفاق می افتد ، خصوصاً در افرادی که بسیار نگران ظاهر خود هستند. و مشخص است هرچه افراد از شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده کنند نگرانی آنها در مورد شکل ظاهری آنها بیشتر است .

 

به همین دلیل این موضوع در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است. دکتر Beresin می گوید: "بررسی بدن امروزه در عصر دیجیتال فراگیر نگران کننده است ، زیرا از بسیاری از مطالعات می دانیم که رسانه ها می توانند به طور قابل توجهی و معمولاً منفی بر تصویر بدن تأثیر بگذارند."

 

چه کسی به بررسی بدن نیاز دارد؟

 

بسته به ارائه دهنده پزشکی ، سن و شرایط پزشکی ، توصیه ها متفاوت خواهد بود ، اما در حالت ایده آل ، همه بزرگسالان بالای 18 سال باید هر 5-1 سال یک بار چک شوند.

 

برای بزرگسالان جوان که هیچ مشکلی در سلامت ندارند ، ممکن است لازم نباشد که مرتباً معاینه شوید. اما هر چه پیرتر می شوید ، بهتر است مرتباً بررسی شوید. محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که عملکرد و قدرت عضلانی حتی ورزشکاران چیره دست و دونده ماراتن پس از 40 سال کاهش می یابد. 4-4 سالگی نیز به ضرر عملکرد قلب است. مطالعات تایید کرده اند که عملکرد قلب و ریه با افزایش سن کاهش می یابد. 5-6 بنابراین ، مهمتر است که با افزایش سن ، یک بررسی کامل بهداشتی انجام دهید.

 

 

برای معاینات پزشکی OT&P

فراوانی های توصیه شده در هر گروه سنی:

 

30-20: هر 5 سال

31-39: هر 3 سال

40-44: هر 2 سال

45 سال به بالا: هر ساله

 

افراد با مشکلات بهداشتی موجود ممکن است نیاز به بررسی های مکرر بهداشتی نیز داشته باشند. به عنوان مثال ، افرادی که دیابت دارند حداقل هر شش ماه به پزشک خود مراجعه می کنند تا کنترل قند خون ، سلامت قلب و عروق ، بینایی ، از دست دادن احساسات و غیره را پیگیری کنند.

 

حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شرایط شما بهتر است!

 

مشاوره بررسی بدن با دکتر

 

چه مواردی در بررسی بدن وجود دارد؟

 

در اینجا مواردی است که می توانید هنگام معاینه پزشکی انتظار داشته باشید .

 

 

مشاوره اولیه : پزشکان معمولاً با شناخت شما و سوابق پزشکی شما شروع می کنند. شما می توانید هر گونه سوال مربوط به سلامتی خود را با شما در میان بگذارید. همچنین ممکن است درباره شرایط پزشکی مداوم ، بیماری های ارثی ، سبک زندگی و غیره س questionsالاتی داشته باشید.

چک های Vital : فشار خون ، ضربان قلب ، ضربان تنفس و دما انجام می شود. این اطلاعات مهمی در مورد وضعیت سلامتی شما فراهم می کند.

معاینه فیزیکی : رایج ترین معاینات قلب (سیستم قلبی عروقی) ، ریه ها (سیستم تنفسی) ، قدرت عضلانی و رفلکس های شما (سیستم عصبی) ، شکم (سیستم شکمی) ، پوست ، بینایی و احساسات شما را تحت پوشش قرار می دهد. بسته به آنچه چک بدن شما شامل می شود ، ممکن است تحت معاینه دستگاه تناسلی و / یا سینه قرار بگیرید.

آزمایش های پزشکی : پزشک می تواند آزمایش خون از جمله شمارش کامل خون ، آزمایش عملکرد کبد ، آزمایش عملکرد کلیه ، کلسترول و مشخصات لیپید ، بررسی دیابت (قند خون و HbA1C) ، بررسی هپاتیت ، عملکرد تیروئید ، بررسی ادرار و سایر بررسی ها را بر اساس علائم یا مشکلات شما همچنین ممکن است پزشک در صورت لزوم نوار قلب را در قلب شما ، اشعه ایکس قفسه سینه و سایر آزمایشات تصویربرداری را انجام دهد.

جلسه پیگیری : زمان بازگشت نتایج متفاوت خواهد بود اما هنگامی که آنها در دسترس باشند ، از شما خواسته می شود که برای ملاقات با یک دکتر برگردید. در این جلسه ، پزشک شما تمام یافته ها را با شما مرور می کند و متناسب با شرایط پزشکی شما توصیه هایی را ارائه می دهد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انتظارات در هنگام بررسی بدن و چگونگی آماده سازی برای آن بدانید ، کتاب الکترونیکی رایگان و چک لیست قبل از غربالگری را در صفحات بسته شخصی ما بارگیری کنید!

کوانتوم آنالایزر